محصولات
جستجو

ميانگين ساليانه رطوبت نسبي تهران/ اداره هواشناسی فرودگاهی مهرآباد
آمار جوی روزانه ایستگاه های همدیدی کشور

ميانگين ساليانه رطوبت نسبي تهران/ اداره هواشناسی فرودگاهی مهرآباد

ميانگين ساليانه رطوبت نسبي هوای تهران/ اداره هواشناسی فرودگاهی مهرآباد

 
ويژگيهاي اقليمي در مقياس كلي منطقه ، همانند ساير بخش هاي استان تهران در فصول سرد سال متاثر از سيستم هاي شمالي و شمال غربي و غربي بويژه جنوب غربي بوده و ريزشهاي جوي آن كه از ماههاي آبان و آذر آغاز و تا اواسط ارديبهشت ماه ادامه دارد ،تابعي از فعاليتهاي سيستم هاي فوق مي باشد.
از نظر ويژگيهاي خرد اقليمي، منطقه از پاره اي جهات داراي مختصات شاخصي است كه به آنها اشاره مي شود:
منطقه تهران به لحاظ اقليمي تحت تاثير ارتفاعات البرز قرار دارد كه به علت اختلاف دمابخصوص در شبها و سرد شدن شبانه ارتفاعات شمالي، باد ملایمی ازكوه به دشت (شمال به جنوب) و در روز ازدشت به کوه (جنوب به شمال) می وزد.
در مورد بارندگي‏هاي تابستانه تهران مي‏توان اينگونه بيان داشت كه گاهي اوقات برخورد دو توده هواي گرم جنوبي و نسبتا سرد و مرطوب شمالي كه در سطوح فوقاني ناحيه البرز صورت مي‏گيرد، موجب مي‏گردد كه ابرهاي جوششي بسيار فعال در منطقه پديد آمده و ريزشهاي رگباري شديدي را بوجود آورد كه غالبا همراه با سيل است.
برخي از مشخصه ‏هاي اقليمي ايستگاه سینوپتیک مهرآباد در دوره آماري 1350 تا 1380 به شرح ذيل مي‏باشد:
میانگین بارندگی سالانه 238.9 میلی متر می باشد و سالهای 75-1374 و 76- 1375 به ترتیب با بارندگی 6/353 و 9/92 میلی متر، مرطوب ترین و خشک ترین سالها می باشد . از مجموع بارندگی سالانه، مقدار 0/176 میلی متر ( 7/73 درصد ) در نیمه اول سال زراعی ( پائیز و زمستان ) و میزان 9/57 میلی متر ( 2/24 درصد ) در سه ماهه سوم ( بهار ) و بقیه 0/5 میلی متر ( 1/2 درصد ) نیز در فصل تابستان توزیع می گردد. بيشترين ركورد بارندگي ماهانه مهرآباد 4/119 mm در اسفندماه ثبت شده است.
حداقل و حد اكثر مطلق دما به ترتيب 0/10- و 6/42 درجه و ميانگين ساليانه نيز 7/17 درجه سانتيگرادمي‏باشد. ماه تير با ميانگين 4/36 درجه سانتيگراد و بهمن با 7/0 درجه سانتيگراد به ترتيب گرمترين و سردترين ماه سال محسوب مي‏شوند.
مجموع واحد‏هاي حرارتي بالاتر از صفر درجه روز و مجموع واحد‏هاي حرارتي بالاتر از ده درجه روز بدست آمده است.
ميانگين تعداد روزهاي يخبندان با آستانه‏ هاي صفر، 4- به ترتيب 50 ، 12 روز مي‏باشد.
ميانگين ساليانه رطوبت نسبي 41درصد و ميانگين حداكثر وحداقل آن به ترتيب 56 و 28 درصد مي‏باشد.
جمع تبخير ساليانه از تشت كلاس A بالغ بر2500 ميليمتر ميباشد. دي با و تير به ترتيب كمترين و بيشترين مقدار تبخير را دارا هستند.
ميانگين ساعات آفتابي ساليانه در طي دوره آماري برابر با 3025 ساعت به ثبت رسيده است.
باد غالب در مهر آباد كه بر مبناي سه نوبت ديدباني (صبح، ظهر و عصر ) محاسبه گرديده است، در جهت غربي بوده و متوسط آن 5/5 متر بر ثانيه مي‏باشد. بيشترين سرعت باد درمهر آباد، 25 متر بر ثانيه از سمت شمال غرب و ميانگين سرعت باد 6/2 متر بر ثانيه به ثبت رسيده است. 
 
ايستگاه هواشناسي سینوپتیک فرودگاهی  مهرآباد با شروع جنگ جهانی دوم به منظور ارائه گزارش جوی فعاليت خود را بطور رسمي آغاز كرد. این ایستگاه از نوع سینوپتیک فرودگاهی و جو بالا بوده که فعالیت سینوپتیکی آن شامل اندازه گیری، ثبت و گزارش پارامترهای مختلف جوي نظیر سمت و سرعت باد، وضعیت ابرناکی، تشخیص پدیده های مختلف جوی و.. در قالب گزارشات سینوپتیک ، متار و اسپسی تهیه و در اختیار برج مراقبت قرار می دهد و همزمان جهت بررسی برای صدور پیش بینی به مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ارسال میگردد .
 
در بخش جو بالا جهت بررسی شرایط جوی در سطوح فوقانی اتمسفر طی دو نوبت در ساعات 00 و 12 ( یو-تی-سی ) یک دستگاه رادیوسوند همراه با بالن در آسمان رها می گردد. اطلاعات کسب شده از رادیو سوند توسط  پلاتر بر روی نقشه  اسکیوتی رسم میگردد. با استفاده از این نقشه می توان پارامترهایی نظیر فشار بخار آب، فشار بخار اشباع، دمای پتانسیل، نسبت اختلاط، رطوبت نسبی، دمای تر، دمای معادل، دمای پتانسیل معادل، دمای مجازی، طراز فشاری (ال - سی-ال ) و همچنین شاخصهای ( اس -آی ، کا - آی ) که معیارهایی جهت تشخیص ناپایداری و تشکیل ابر کومولونیمبوس و بروز رعد و برق می باشند را بدست آورد.
  
مشخصات ايستگاه هواشناسي
ايستگاه : مهرآباد
شهرستان : تهران
نوع ايستگاه : سینوپتیک فرودگاهی
سال تاسيس : 1942
طول جغرافيايي : 51,19 عرض جغرافيايي : 35,41
ارتفاع از سطح دريا : 1191
شماره تلفن و فكس : 20-6102219 و66025232
نشاني : میدان آزادی، بلوار معراج، فرودگاه مهرآباد
 
 
تولید کننده با کیفیت ترین انواع دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک صنعتی با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر 
انواع رطوبت ساز های صنعتی با ظرفیت های متنوع و آبشن های اختصاصی جهت تامین رطوبت هوای محیط در صنایع تولیدی
 اجرای سیستم های مه پاش های نازلی و فروش انواع مه پاش ، نازل ، فوگر ، الکتروپمپ فشار قوی ، لوله ها و اتصالات مربوطه 
دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک ساخت صنایع رطوبت هیراد، بهترین سیستم برای تامین سریع ،یکنواخت و قابل کنترل رطوبت هوا در محیط های صنعتی ،آزمایشگاهی و  کشاورزی می باشد
 
طراحی و تولید دستگاه های صنعتی تولید رطوبت به روش التراسونیک و مه پاش نازلی
 
رتبه سه از سازمان نظام مهندسی
 
سابقه کار از سال 1377
 
پدیده ای نو در صنعت تولید رطوبت
 
گروه مهندسی هیراد بزرگترین تولید کننده انواع دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک و سیستم های مه پاش صنعتی در کشور مي باشد كه با بهره گيري از تکنولوژی های مدرن کشورهای پیشرفته و متخصصین مجرب، به همراه وجود زيرساختها و تجهيزات دقيق ، اهتمام خود را بر جلب و اعتلاي هرچه بيشتر رضايت مشتري قرار داده است و با کیفیت ترین رطوبت ساز های التراسونیک و سیستم های مه پاش نازلی را جهت مصارف مختلف صنعتی ، با کارائی فوق العاده بالا تولید و عرضه می نماید .
 
خط مشي كيفي اين گروه ، كسب رضايت مشتري در تمامي وجوه با ارائه گارانتی و بهترين خدمات پس از فروش و قيمتهاي رقابتي، در كوتاهترين زمان ممكن است. این گروه  با متخصصین مجرب آماده طراحی سیستم های اختصاصی برای تامین رطوبت جهت مصارف گوناگون صنعتی ، کشاورزی ، آزمایشگاه ها و غیره می باشد 
 
 
دستگاههای رطوبت ساز ساخت گروه  مهندسی هیراد ، با تامین رطوبت هوای با کیفیت و بدون قطره ، شما را در دستیابی به کیفیت برتر محصولات یاری می نماید
با خرید دستگاه های رطوبت ساز ساخت صنایع رطوبت هیراد کارایی و طول عمر ماشین آلات و تجهیزات خود را افزایش دهید
 
 
برای کسب اطلاعات تخصصی درخصوص مشخصات فنی و سایر مزایای دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک صنعتی هیراد و  دریافت لیست قیمت انواع رطوبت ساز التراسونیک  و همچنین اطلاع از تخفیف فروش ،ویژه صنایع تولیدی  با تلفن 22262584-021 تماس حاصل فرمایید تا کاتالوگ های تخصصی و لیست قیمت برای شما ارسال شود
 
با خرید دستگاه های رطوبت ساز صنعتی هیراد کیفیت هوای کارخانه و انبار محصولات خود را تضمین نمایید
 
تلفن ویژه فروش : 22262584-021
 
ساعات کار دفتر و اخذ سفارش : 8:30 الی 16:30
 
جهت پاسخگویی بهتر به مشتریان گرامی کلیه مکالمات با کارشناسان ضبط می گردد
 
ایمیل :  hirad.ind@gmail.com  
 
وب سایت رسمی صنایع رطوبت هیراد :  www.rotubat.com
 
تهران صندوق پستی    14515/1185
 
 
رطوبت نسبي هوای تهران