محصولات
جستجو

کاربرد اتاق تمیز در صنایع
رطوبت ساز صنعتی مناسب برای کاهش گرد و غبار در سالن های تولید

کاربرد اتاق تمیز در صنایع

اتاق تمیز

کاربرد اتاق تمیز در صنایع
 
اتاق تمیز
اتاق تميز بايد به گونه‌اي طراحي و اجرا گردد كه مطابق با استانداردهاي اختصاصي ملي يا بين المللي باشد، انطباق با استانداردهای اتاق تمیز بویژه در شرايطي كه محصول ساخته شده، به مشتري بين المللي فروخته مي شود از اهمیت بالاتری برخوردار است. اين موضوع يكي از دلايل اصلي است كه كشورهاي مختلف را وادار مي نمايد تا استانداردهاي اتاق تميز خود را با استانداردهای بین الملی هماهنگ سازند. اطلاعات زير مرور مختصری براستانداردهاي بین المللی اتاق تميزمی باشد .
 
تعریف اتاق تمیز
اتاق تمیز یا کلین روم عبارتست از اتاقي كه در آن غلظت ذرات موجود در هوا كنترل شده باشد و به صورتي ساخته و به كار گرفته شود كه ورود، توليد و بقاي ذرات داخل اتاق حداقل باشد وهمچنین ساير پارامترهاي مربوط مانند دما، رطوبت و فشار در صورت نياز در آن كنترل شود. در اتاق‌هاي تميز نقش اصلي برعهده سیستم تهویه می باشد. اتاق تمیز به دليل ويژگي ها و خصوصيات خاص خود و شرايطي كه بر عمكرد آن حاكم است، داراي تاسيسات مكانيكي و الكتريكي و الكترونيكي اختصاصي نيز مي باشد براي دستيابي به شرايط فيزيكي مطلوب در اتاق تميز، بايد محاسباتي صورت گيرد كه اين محاسبات مربوط به تاسيسات مكانيكي و تاسيسات برقي می باشد. سیستم تهویه اتاق تمیز باید به گونه‌ای طراحی و اجرا شود که بتواند دما، رطوبت، درجه تمیزی و همچنین اختلاف فشار نسبی مورد نظر را تامین نماید. یک اتاق تميز مناسب زمانی حاصل مي شود كه سيستم جابه جايي هوا قادر باشد تمام آلودگي هاي داخل اتاق تمیز را به بيرون انتقال دهد و همچنین از ورود آلودگی به داخل اتاق تمیز جلوگیری نماید. اين كار علاوه بر آن كه به نوع فيلتر و تعداد دفعات تعويض هوا در ساعت بستگي دارد، به نحوه و آرايش خطوط جريان هوا نيز مربوط مي شود. طراحي سيستم تهويه بايد به گونه‌ای باشد كه با تعداد مناسب تعويض هوا در واحد زمان، خصوصيات مورد نياز اتاق تميز از قبيل دما و رطوبت مورد نیاز را تامين نموده و تعداد ذرات موجود در اتاق تميز را تا حد مطلوب كاهش دهد.
 
انواع اتاق تمیز از نظر جریان هوا
اتاق هاي تميز از نظر جریان هوا به طور کلی به3 نوع تقسیم می شوند:
1-اتاق تمیز با جریان غیر یکنواخت
اين گونه اتاق‌هاي تميز به نام اتاق هاي تميز با جريان هواي مغشوش يا با جريان غيریک سویه نيز شناخته می‌شوند. این نوع از اتاق تمیزدر شكل زیر نشان داده شده است، در اين اتاق تمیز هوا از طريق دیفیوزرهای سقفی و فيلترهايي كه در آن تعبيه شده است تامين مي گردد
 
انواع اتاق تمیز
 
2-اتاق تمیز با جریان یکنواخت
اين نوع از اتاق تميز با نام جریان آرام ، جریان لامینار یا با جریان یک سویه نیز شناخته می‌شود ، سرعت خروجی از فیلترهای با بازدهی بالا(هپا، اولپا) سرعتی يكنواخت بين 0/3 تا 0/45 متر بر ثانيه (60 تا 90 فوت بر دقیقه) می باشد. 
اتاق هاي تميز با جريان يكنواخت به طور كلي دو نوع هستند: 
-جريان افقي (جريان ديوار به ديوار) 
-جريان عمودي (جريان سقف به كف)
 
 
3-اتاق تمیز با جریان مخلوط
اين نوع از اتاق تميز درزمانی که توليد فرآورده هاي حساس نیازمند فضايي با كيفيت هوایي بهتر از آنچه که به وسيله سيستم جريان يكنواخت، می باشد مورد استفاده قرار می گیرند
 
 
کاربرد اتاق تمیز در صنایع
اتاق تمیز درصنایع مختلفی از جمله:
1- صنایع دارویی
2-صنایع شیمیایی
3-صنایع غذایی
4-صنایع الکترونیک و اپتیک
5-صنایع خودروسازی
6-صنایع میکروالکترونیک
7-صنایع هوا و فضا
8-صنایع تجهیزات پزشکی
9-بیمارستان ها و مراکز درمانی
10-آزمایشگاه های تحقیقاتی و ... 
کاربرد دارد
 
 
 
 
 
 
تولید کننده با کیفیت ترین انواع دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک صنعتی با گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر 
انواع رطوبت ساز های صنعتی با ظرفیت های متنوع و آبشن های اختصاصی جهت تامین رطوبت هوای محیط دراتاق تمیز
 اجرای سیستم های مه پاش های نازلی و فروش انواع مه پاش ، نازل ، فوگر ، الکتروپمپ فشار قوی ، لوله ها و اتصالات مربوطه 
دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک ساخت صنایع رطوبت هیراد، بهترین سیستم برای تامین سریع ،یکنواخت و قابل کنترل رطوبت هوا در محیط های صنعتی ،آزمایشگاهی و  کشاورزی می باشد
 
 
طراحی و تولید دستگاه های صنعتی تولید رطوبت به روش التراسونیک و مه پاش نازلی
 
 
 
رتبه سه از سازمان نظام مهندسی
 
با بیش از 20 سال سابقه کار
 
پدیده ای نو در صنعت تولید رطوبت
 
 
گروه مهندسی هیراد بزرگترین تولید کننده انواع دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک و سیستم های مه پاش صنعتی در کشور مي باشد كه با بهره گيري از تکنولوژی های مدرن کشورهای پیشرفته و متخصصین مجرب، به همراه وجود زيرساختها و تجهيزات دقيق ، اهتمام خود را بر جلب و اعتلاي هرچه بيشتر رضايت مشتري قرار داده است و با کیفیت ترین رطوبت ساز های التراسونیک و سیستم های مه پاش نازلی را جهت مصارف مختلف صنعتی ، با کارائی فوق العاده بالا تولید و عرضه می نماید .
 
خط مشي كيفي اين گروه ، كسب رضايت مشتري در تمامي وجوه با ارائه گارانتی و بهترين خدمات پس از فروش و قيمتهاي رقابتي، در كوتاهترين زمان ممكن است. این گروه  با متخصصین مجرب آماده طراحی سیستم های اختصاصی برای تامین رطوبت جهت مصارف گوناگون صنعتی ، کشاورزی ، آزمایشگاه ها و غیره می باشد .
 
 
 
 
دستگاههای رطوبت ساز ساخت گروه  مهندسی هیراد ، با تامین رطوبت هوای با کیفیت و بدون قطره ، شما را در دستیابی به کیفیت برتر محصولات یاری می نماید .
با خرید دستگاه های رطوبت ساز ساخت صنایع رطوبت هیراد کارایی و طول عمر ماشین آلات و تجهیزات خود را افزایش دهید
 
 
 
برای کسب اطلاعات تخصصی درخصوص مشخصات فنی و  سایر مزایای دستگاه های رطوبت ساز التراسونیک صنعتی هیراد و  دریافت لیست قیمت انواع رطوبت ساز التراسونیک  و همچنین اطلاع از تخفیف فروش ،ویژه صنایع تولیدی  با تلفن 22262584-021 تماس حاصل فرمایید تا کاتالوگ های تخصصی و لیست قیمت برای شما ارسال شود.
 
 
با خرید دستگاه های رطوبت ساز صنعتی هیراد کیفیت هوای کارخانه و انبار محصولات خود را تضمین نمایید
 
تلفن ویژه فروش : 22262584-021
 
ساعات کار دفتر و اخذ سفارش : 8:30 الی 16:30
 
جهت پاسخگویی بهتر به مشتریان گرامی کلیه مکالمات با کارشناسان ضبط می گردد
 
ایمیل :  hirad.ind@gmail.com  
 
وب سایت رسمی صنایع رطوبت هیراد :  www.rotubat.com
 
تهران صندوق پستی    14515/1185
 
 

کاربرد اتاق تمیز در صنایع/تعریف اتاق تمیز/انواع اتاق تمیز از نظر جریان هوا/کاربرد اتاق تمیز در صنایع

 

 
کاربرد اتاق تمیز در صنایع,تعریف اتاق تمیز,انواع اتاق تمیز از نظر جریان هوا,کاربرد اتاق تمیز در صنایع