محصولات
جستجو

ایجاد رطوبت برای گلهای آپارتمانی
نیاز گیاهان به رطوبت و دستگاه رطوبت ساز

ایجاد رطوبت برای گلهای آپارتمانی

ایجاد رطوبت برای گلهای آپارتمانی

 
 
هنگامی که گیاه گلدانی خریداری میکنید و به خانه می آورید، باید بدانید که چند هفته یا چند ماه پیش از این که این گیاه به منزل شما بیاید، در محیط گرم و مرطوب گلخانه زندگی میکرده است.
 

شرایط گلخانه در مقایسه با هوای خشک اتاق به خصوص در ماههای زمستانی که هوا خشک تر است، تفاوت قابل ملاحظه ای دارد. به همین علت باید یاد بگیرید چگونه رطوبت محیط را افزایش دهید تا سلامت و طول عمر گیاهانتان افزایش یابد.

 
تامین رطوبت گیاهان آپارتمانی
 
به طور کلی گیاهان خانگی و آپارتمانی نیاز به رطوبت ۴۰ تا ۶۰ درصدی دارند و هنگامی که رطوبت از این مقدار کمتر یا بیشتر میشود گیاه دچار تنش و استرس میشود. اگر رطوبت سنج ندارید که رطوبت داخل خانه را اندازه گیری کنید، باید بیشتر مراقبت علائم استرس گیاهان باشید.
 
رطوبت گیاهان
 
علائم تنش رطوبت در گیاهان
 
• هنگامی که علائم زیر را مشاهده کردید، رطوبت هوا را باید افزایش دهید تا گیاه را از تنش خارج کنید:
 
• حاشیه برگها قهوه ای شده اند
 
• گیاه پژمرده شده است
 
• شکوفه های گل بزرگ نمیشوند یا پیش از باز شدن میریزند
 
• اندکی پس از باز شدن، چروکیده شده و خشک میشوند.
 
چگونگی افزایش رطوبت خانه
 
افزایش رطوبت اتاق و خانه کار سختی نیست و فواید زیادی دارد. مه پاشی گیاهان، غبار پاشی و قرار دادن گیاهان در کنار یکدیگر و استفاده از بشقاب یا زیر گلدانی پر از خرده سنگ و آب از جمله بهترین راههای تامین رطوبت گیاه هستند.
 
رطوبت پسند
 
چگونه رطوبت ایجاد کنیم
 
۱- غبار پاشی: با اسپری ریز، آب را در اطراف گیاه اسپری کنید تا رطوبت اطراف آن بالا برود اما تاثیر این کار موقتی است. روی گیاهانی که برگهای کرکی و مخملی دارند مانند بنفشه افریقایی و ژینورا (شب تاب)، نباید آب اسپری کنید. کرکهای ریز روی برگ آب را نگه میدارد و باعث میشوند گیاه در معرض بیماریهای قارچی قرار گرفته و لکه های قهوه ای رنگ روی برگهای آن ظاهر شود.
 
۲- کنار هم قرار دادن گیاهان: آرایش گیاهان در کنار یکدیگر نه تنها منظره بسیار زیبایی ایجاد میکند بلکه رطوبت آن ناحیه را نیز بالا میبرد.
 
۳- گذاشتن ظرف آب : علاوه بر راهکارهای بالا، برای کاهش خشکی هوا میتوانید یک کاسه آب در بین گیاهان قرار دهید تا با تبخیر تدریجی آن هوا مرطوب تر شود. توجه داشته باشید باید ظرف آب را نزدیک گلدانها و همچنین در دسترس خود بگذارید تا به راحتی آب آن را عوض کنید.
 
۴- پر کردن زیر گلدانی با آب و سنگریزه : یکی دیگر از روشهای تامین رطوبت گیاه این است که گلدان را در زیر گلدانی یا گلدان دیگر حاوی آب و سنگریزه قرار دهید. یک لایه سنگریزه در ظرف بریزید و سپس آب روی آن بریزید تا جایی که آب روی سنگها را نپوشاند.
 
سپس گلدان را روی سنگها قرار دهید. با این روش چون گلدان روی سنگها قرار میگیرد، مستقیما ریشه های آن در آب نیستند و خیس نمیشوند (اگر ریشه ها در آب قرار داشته باشند دچار خفگی شده و میمیرند) اما آبی که از زیر سنگها تبخیر میشود به گیاه میرسد و رطوبت هوای اطراف آن را افزایش میدهد.
 
رطوبت گلها
 
پرورش گیاهان آپارتمانی و رطوبت خانه
 
فضاهایی که در آنها آب زیادی استفاده میشود بسیار مرطوب هستند. اگر گیاهی را در آشپزخانه یا حمام نگهداری میکنید، ممکن است به خاطر رطوبت بالا علائم استرس را نشان دهند. در این حالت باید رطوبت کاهش پیدا کند، مثلا آنها را به بخش دیگری از خانه منتقل کنید که شرایط رطوبتی مناسبی برای گیاهان داشته باشد. از طرف دیگر در مورد گیاهانی که از کمبود رطوبت هوا رنج میبرند و علائم تنش را نشان میدهند، میتوانید مدتی آنها را در بخشهای مرطوب خانه قرار دهید.
 
خاستگاه بیشتر گیاهان نواحی جنگلی و مرطوب است و رطوبت هوا برای حفظ سلامتی و شادابی آنها ضروریست. اگر شرایط مناسبی برای آنها ایجاد کنید، از واکنش و ابراز رضایت گیاهانتان شگفت زده خواهید شد.
 
 
تولید کننده انواع دستگاه های بخور سرد صنعتی با کارائی فوق العاده و گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر 
انواع دستگاه های بخور سرد صنعتی مجهز به سنسور های تشخیص میزان رطوبت هوا و تایمر جهت تامین اتوماتیک میزان مناسب رطوبت نسبی هوا برای صنایع تولیدی و خدماتی می باشند
 
اجرای سیستم های مه پاش های نازلی و فروش انواع مه پاش ، نازل ، فوگر ، الکتروپمپ فشار قوی ، لوله ها و اتصالات مربوطه 
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی ساخت صنایع رطوبت هیراد، بهترین سیستم برای تامین سریع ،یکنواخت و قابل کنترل رطوبت هوا در محیط های صنعتی ،آزمایشگاهی و کشاورزی می باشند
 
رتبه سه از سازمان نظام مهندسی
سابقه کار از سال 1377
پدیده ای نو در صنعت تامین رطوبت نسبی هوا 
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی ساخت گروه  مهندسی هیراد ، با تامین حجم عظیمی از مه سرد و بدون قطره ، شما را در دستیابی به کیفیت برتر محصولات یاری می نماید
با خرید دستگاه های بخور سرد صنعتی هیراد کیفیت هوای کارخانه و انبار محصولات خود را تضمین نمایید
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی با تامین مقادیر مناسب رطوبت هوا ، کارایی و طول عمر ماشین آلات و تجهیزات را افزایش می دهد
 
برای کسب اطلاعات تخصصی درخصوص مشخصات فنی و  سایر مزایای دستگاه های بخور سرد صنعتی هیراد و دریافت لیست قیمت انواع مدل های دستگاه بخور سرد صنعتی و همچنین اطلاع از تخفیف فروش ،ویژه صنایع تولیدی  با تلفن 22262584-021 تماس حاصل فرمایید تا کاتالوگ های تخصصی و لیست قیمت برای شما ارسال شود
 
تلفن ویژه فروش : 22262584-021
 
ساعات کار دفتر و اخذ سفارش : 8:30 الی 16:30
 
ایمیل :  hirad.ind@gmail.com  
 
 
 
ایجاد رطوبت برای گلهای آپارتمانی