محصولات
جستجو

تامین و افزایش رطوبت برای گل ها و گیاهان
نیاز گیاهان به رطوبت و دستگاه رطوبت ساز

تامین و افزایش رطوبت برای گل ها و گیاهان

تامین و افزایش رطوبت برای گل ها و گیاهان

 
 تامین و افزایش رطوبت برای گل ها و گیاهان
 
شاید شما هم جزو افرادی باشید که گلدانی را خریداری کردید و بعد از منقل کردن گیاه به منزل، مشاهده کردید که گیاه شادابی و طراوت خود را از دست داده است. خوب طبیعی است و باید این نکته را در نظر بگیرید که گیاه قبل از خریداری شدن در گلخانه گرم و مرطوب زندگی می کرده است. مسلم است که شرایط زندگی در گلخانه مرطوب با زندگی در خانه خشک شما فرق می کند. بنابراین ضروری است که رطوبت کافی برای ادامه حیات گیاهان تامین شود.
 
در این مطلب راههایی به شما پیشنهاد می شود که بتوانید رطوبت مورد نیاز گیاهان را تامین کنید.
 
در ابتدای کار باید بدانید که گیاهان برای زنده ماندن و ادامه حیات به میزان ۴۰ تا ۶۰ درصد رطوبت نیاز دارند. برای تامین این میزان رطوبت باید تکنیک هایی را به کار برید تا گیاه شما شاداب و سر زنده باقی بماند.
 
۱- اولین تکنیک این است که گیاهان را در کنار هم قرار دهید. با این کار علاوه بر این که جلوه زیبایی را به خانه خود می دهید، باعث می شوید تا رطوبت کافی برای گیاهتان هم حفظ شود.
 
۲ – غبار پاشی را فراموش نکنید. با استفاده از اسپری ریز، دور تا دور گیاه را اسپری کنید. البته به هیچ عنوان بر روی گیاهانی که برگ های کرک دار دارند اسپری نکنید. چرا که اسپری بر روی این برگ ها موجب شود تا آب بر روی آن ها باقی بماند و سبب ایجاد لکه های قهوه ای بر روی آن ها شود.
 
سعی کنید از آب های کلر دار یعنی همان آب شیر استفاده نکنید. آب جوشیده یا آب تصفیه برای غبار پاشی بسیار مناسب است. یا اگر از آب شیر استفاده میکنید قبل از استفاده حدود نیم ساعت آب را درون یک ظرف در باز مثل قابلمه بریزید تا کلر آن بپرد.
 
۳ – یکی دیگر از تکنیک های مرطوب نگه داشتن هوای اطراف گیاه، قرار دادن یک ظرف پر از آب در اطراف گیاه می باشد. می توانید یک کاسه را که از آب پر است در اطراف گل ها و گیاهان قرار دهید تا با تبخیر شدن اب آن ، رطوبت مورد نیاز برای گیاه تامین شود.
 
یک زیر گلدانی ای دو  الی سه برابر گلدانتان تهیه کنید و درونش را از سنگریزه پر کنید و گلدانتان را روی آن سنگریزه ها قرار دهید سپس درون زیرگلدانی مقداری آب بریزید. دقت کنید که آب نباید به صورت کامل روی سنگریزه ها را بپوشاند و به ته گلدان برسد ، چون با این کار آب از طریق ریز گلدان جذب خاک و ریشه گیاهتان می شود و ریشه را خفه کرده و برای گیاه مشکلی پیش می آید. با این روش آب درون زیر گلدانی تبخیر می شود و رطوبت مورد نیاز برای گیاه حفظ می شود.
 
۴ – از روش های دیگر این است که از دستگاه رطوبت ساز استفاده کنید. اگر هزینه کردن برای شما ایرادی ندارد، می توانید یک دستگاه رطوبت ساز خریداری کنید و آن را در اطراف گیاه روشن کنید. خواهید دید که به خوبی رطوبت کافی برای گیاهانتان تامین می شود.
 
تمامی روش های گفته شده رطوبت کافی را برای گیاه تامین می کنند. و موجب می شوند تا گیاه شما شادابی خود را حفظ کند. اما تحقیقات به عمل آمده توسط تیم منصوری گل روش اولی را به شما پیشنهاد میدهیم یعنی تمام گل و گیاهانتان را در یک گوشه ای از آپارتمان یا دفتر کارتان جمع کنید و هر از گاهی به آنها آب اسپره کنید این کار باعث ایجاد حاله ای ار رطوبت در اطراف گیاهانتان خواهد شد.
 
 
 
 
علائم و نشانه های کمبود رطوبت هوا برای گیاهان
 
هر گاه یکی از علائم زیر را در گیاه خود مشاهده کردید سریعا نسبت به تامین رطوبت گیاه اقدام کنید.
 
قهوه ای شدن حاشیه برگ ها
پژمرده شدن گیاه
بزرگ نشدن شکوفه های گیاه
ریختن شکوفه ها قبل از باز شدن
خشک شدن و چروک شدن گل ها قبل از باز شدن
بی حالی گیاه
 
 
تولید کننده انواع دستگاه های بخور سرد صنعتی با کارائی فوق العاده و گارانتی و خدمات پس از فروش معتبر 
انواع دستگاه های بخور سرد صنعتی مجهز به سنسور های تشخیص میزان رطوبت هوا و تایمر جهت تامین اتوماتیک میزان مناسب رطوبت نسبی هوا برای صنایع تولیدی و خدماتی می باشند
 
اجرای سیستم های مه پاش های نازلی و فروش انواع مه پاش ، نازل ، فوگر ، الکتروپمپ فشار قوی ، لوله ها و اتصالات مربوطه 
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی ساخت صنایع رطوبت هیراد، بهترین سیستم برای تامین سریع ،یکنواخت و قابل کنترل رطوبت هوا در محیط های صنعتی ،آزمایشگاهی و کشاورزی می باشند
 
رتبه سه از سازمان نظام مهندسی
سابقه کار از سال 1377
پدیده ای نو در صنعت تامین رطوبت نسبی هوا 
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی ساخت گروه  مهندسی هیراد ، با تامین حجم عظیمی از مه سرد و بدون قطره ، شما را در دستیابی به کیفیت برتر محصولات یاری می نماید
با خرید دستگاه های بخور سرد صنعتی هیراد کیفیت هوای کارخانه و انبار محصولات خود را تضمین نمایید
 
دستگاه های بخور سرد صنعتی با تامین مقادیر مناسب رطوبت هوا ، کارایی و طول عمر ماشین آلات و تجهیزات را افزایش می دهد
 
برای کسب اطلاعات تخصصی درخصوص مشخصات فنی و  سایر مزایای دستگاه های بخور سرد صنعتی هیراد و دریافت لیست قیمت انواع مدل های دستگاه بخور سرد صنعتی و همچنین اطلاع از تخفیف فروش ،ویژه صنایع تولیدی  با تلفن 22262584-021 تماس حاصل فرمایید تا کاتالوگ های تخصصی و لیست قیمت برای شما ارسال شود
 
تلفن ویژه فروش : 22262584-021
 
ساعات کار دفتر و اخذ سفارش : 8:30 الی 16:30
 
ایمیل :  hirad.ind@gmail.com  
 
 
 
 
 
رطوبت هوا,رطوبت گیاهان تزئینی